Mistä kaikki alkoi Lohjalla ?

Lohjan Verkkopalloseura (LoVS) on perustettu 1.12.1950. Perustajajäseninä ensimmäisinä toimihenkilöinä pj Rolf Lindblad, vpj Aarne Mäkiä, siht Frank von Veh, taloudenhoitaja Veli Loimu, kerhomestari Caj Holm, jäsen Eero Sipilä ja jäsen Hilkka Snell. Yhdistysrekisteriin hyväksytty 18.4.1951. Seuran alkuajan toiminnoista on niukasti arkistoitua tietoa.

LOHJA TENNIS 25 VUOTTA V. 2020 (Helmikuun 5.)

Lohjan tennisharrastusta vie eteenpäin Lohja-Tennis. Seuran toiminta sai alkuunsa 25 vuotta sitten kun Lohjan Verkkopalloseura ja Lohjan Pelitoverit päättivät lyödä hynttyyt virallisesti yhteen vuonna 1995. Sitä aiemminkin seurat puhalsivat yhteen hiileen ja järjestivät hyvässä yhteymmäryksessä muun muassa merkittäviä ammattilaistenniksen miesten Satellite ja naisten Ladies Open -kilpailuja. Toimintojen yhtenäistäminen 25 vuotta sitten paransi edelleen tennisväen toimintojen koordinointia ja tehosti resurssien ja varojen käyttöä.

Uusi Seura - LOHJA-TENNIS RY -  laji nousuun

25 vuotta sitten pidetyssä lehdistötilaisuudessa totesivat Lars Tenlenius, Mikko Hietanen ja Eero Lehtinen.

Vuonna 1950 perustettu Lohjan Verkkopalloseura ja 1981 perustettu Lohjan Pelitoverit "löivät hynttyt yhteen".

Suurin motiivi oli toiminnallinen voimistuminen. Yhdistymisen taustatyö oli tehty taitavasti, sillä ensimmäinen maininta mahdollisesta uudesta seurasta löytyy LoPeTo:n johtokunnan pöytäkirjasta 3.11.1994. Seuraavassa kokouksessa 24.1.1995 keskusteltiin jo LoVS:n tarjouksesta fuusioida seurat. LoPeTo:n johtokunta toteaa 14.2.1995, että uusi seura on perustettu ja nimeksi tuli Lohja-Tennis.

Uuden seuran perustamissopimuksen allekirjoittivat Lars Tenlenius, Anette Skog, Marja-Leena Valen ja Urpo Jokinen. Perustamiskokouksessa edellisten lisäksi olivat Mikko Hietanen, Riitta Kirvesoja, Eero Lehtinen, Ritva Rajava ja Risto Rantanen.

Onko laji noussut uuden seuran myötä kymmenen vuoden aikana ja mitä seura sai perinnöksi? Hyvän naisjoukkueen, muutaman nuoren miesjuniorin ja ulkomaalaisten ammattivalmentajien - Jan Bedan ja Alar Milk - työn "hedelmät" eli hyvät tekniikat junioreille ja vähän taktistakin taitoa.